štvrtok 17. októbra 2013

Top ten Android/iOS games :)

Ahojte :)
Po dlhšej odmlke sa znova hlásim s novým článkom, ktorý mi dal naozaj zabrať, hlavne svojou dĺžkou :)
Rozmýšľala som, že o čom napíšem prvý top ten. Najskôr som chcela o šperkoch, lakoch atď (to neskôr)... ale dlhšie som sa hrala s telefónom a tabletom a vtedy mi to napadlo :) Vyskúšam o androide, keďže už dlhšie som chcela o tom aspoň niečo napísať :)

Moje najobľúbenejšie aplikácie sú väčšinou hry :D No dobre hanbím sa, ale nemôžem za to :) Sú to naozaj chytľavé hry, ktoré chytia hocikoho ...
Bolo mi ľúto niektoré skvelé hry nezaradiť do tohto rebríčku, preto som sa rozhodla, že pri niektorých hrách vytvorím skupinky sebe podobných hier, ktoré sú založené na rovnakom alebo podobnom princípe.


1. HRY TYPU WHERE´S MY ...


  • Where´s my water?





Moja úplne úplne najobľúbenejšia hra, ktorá ma dostala v momente ako som ju prvý krát pustila.
Swampy je zlatunký krokodíl, ktorému netečie do jeho milovanej vane voda, pretože je pokazené potrubie a jeho krokodílovský nepriatelia sa mu snažia prekaziť okúpanie sa. Vašou úlohou je dostať vodu cez blato, ktoré ničíte dotykom prsta k potrubiu vane a krokodíla okúpať. Avšak nie je to až také jednoduché ako sa môže na prvý pohľad zdať. Na Swampyho číha mnoho prekážok ako sú rôzne kyseliny, rastliny, bomby, pohyblivé panely atď. Swampy je spokojný, až keď má vaňu celkom plnú :) Keď vám to trvá príliš dlho, tak sa rozčuluje, búcha francúzskym kľúčom do kohútika, plače a podobne :) Taktiež po ceste k cieľovému potrubiu zbierate 3 kačičky, cez ktoré musí pretiecť dostatok vody aby ste ich zobrali. V pár leveloch sa skrýva tajomstvo označené otáznikom. Tieto tajomstvá sa schovávajú rôzne pod bahnom a odomykajú bonusové levely. V novších aktualizáciách hráte aj so Swampyho nepriateľom Crankym, ktorý má rád fialovú kyselinu a musíte ju k nemu dopraviť, keďže mu jedlo zarástlo rastlinkou a táto kyselina rastlinku vyhubí. Taktiež beriete touto kyselinou kačičky.
A stretávame sa aj so Swampyho kamoškou Allie, ktorá je nadaná na hudobné nástroje a má rada paru, ktorú k nej musíte dopraviť aby hral jej obľúbený nástroj, ktorý je poháňaný parou. Ďalej sú aj levely, ktoré sú zamerané len na zber kačičiek :)
Ak túto hru ešte nepoznáte, určite si ju stiahnite. Má odomňa BIG LIKE !!!

V obchode play sú dostupné dve verzie a to konkrétne FREE (pár levelov) a platená (full) za 0,74 €.
Na iTunes sú dostupné taktiež verzie FREE a platená za 0,89 €.

Áno, na to aká je to sranda a zároveň aj fuška na mozgové závity, je to naozaj neadekvátne malá suma. Takže odporúčam všetkým piatimi :)

Btw. Aj môj tatino sa stal na tejto hre závislý a vkuse si odo mňa požičiava tablet aby mohol dlhé hodiny hrať :D Neklamem, sedí pri tom aj 5-6 hodín vkuse :)



  • Where´s my water 2 ?



Áno, presne tak! Disney prišiel pred pár dňami aj s pokračovaním tejto veľmi slávnej a obľúbenej hry. :) Musím uznať, že pokračovanie som nečakala, keďže som si myslela, že jednotka sa bude vkuse a vkuse aktualizovať až bude nekonečno levelov :) Mýlila som sa, našťastie. Dvojka je zaujímavá už len tým, že sa pohybujete po mape, pri zbieraní kačičiek môžete využiť 3 druhy pomoci alebo aj hint, ktorý Vám ukáže ako pokračovať. Taktiež sa môžete pripojiť ku FB a sledovať ako sú na tom Vaši priatelia. Hnevá ma však jedna dôležitá vec, a tou je to, že po vyčerpaní energie musíte nejakú dobu čakať a nemôžete hrať ďalej. Čiže keď sa strašne nudíte, že chcete prejsť aspoň 30 levelov za sebou, tak to bohužiaľ nepôjde :( Jedine ak si zaplatíte a energia sa Vám dobije.

V obchode play je dostupná ako FREE, čo je veľmi veľké plus :) (teda až na tú energiu, čo sa môže dokupovať, alebo sa musí čakať).
Na iTunes je taktiež dostupná FREE.







  • Where´s my Perry?



Poznáte Disney rozprávku Phineas a Ferb? Že nie? Tak to by ste asi mali, pretože tento rozkošný vtákopysk Perry je v skutočnosti tajný agent, ktorý bojuje proti zlému doktorovi Doofenshmirtzovi (v českom znení Tutošvarcovi) zatiaľ čo jeho majitelia Phineas a Ferb vymýšľajú rôzne projekty, nástroje, budovy... A ich sestra Candy im to chce celé vždy prekaziť, čo sa jej nikdy nedarí, keďže po príchode mamy všetko zázračne zmizne veľakrát vďaka Perrymu.

Where´s my Perry funguje na takom istom princípe ako už spomínaná appka Where´s my water. Taktiež musíte pomocou vašich prstou dopraviť vodu k agentovi Perrymu. Perrymu voda pomáha k otvoreniu zaseknutého prepravného tunelu, v ktorom je uväznený. Pri dopravovaní vody k Perrymu vám bránia rôzne prekážky, ktoré musíte prekonať, či už sú to lasere alebo rôzne kyseliny. Taktiež vodou tentokrát nezbierate kačičky ale trpaslíkov. V novších aktualizáciách hráte aj s už spomínaným doktorom Tutošvarcom, kde mu pomáhate pomocou kyseliny vytvoriť z neškodných predmetov diabolské nástroje zla.

V obchode play sú dve verzie a to FREE (pár levelov) a platená (full) za 0,74 €.
Na iTunes taktiež dostupná FREE verzie a platená za 0,89 €.



  • Where´s my Mickey?


Keď po Krokodílovi vyšiel Perry, veľmi som sa potešila a rozmýšľala som, s čím ďalším by mohol Disney prísť. Mickey by mi veru nebol napadol :) Samozrejme, že táto hra je princípovo rovnaká ako predchádzajúce dve, avšak graficky mi príde nedopracovaná.
Mickey sa rozhodol, že bude na pláži pri mori predávať citronádu, avšak ..... chýba voda. Vašou úlohou je už klasicky dopraviť vodu k Mickeymu. Po ukončení každého levelu sa spustí vtipná ukážka ako Mickey vyrába citronádu. V ďalších epizódach musíte hasiť plameň, polievať kvetiny atď. Miesto kačičiek a trpaslíkov zbierate hviezdičky.

V obchode play nájdeme FREE verziu (pár levelov) a taktiež platenú (full) verziu za 0,76 €.
Na iTunes je taktiež FREE verzia a platená za 0,89 €.




2. ARCANE LEGENDS


Máte radi hry typu WoW? Tak táto hra Vám možno učaruje rovnako ako učarovala mne. Je to typická MMORPG hra, v ktorej máte na výber z 3 postáv a to: 1. žena - rogue, 2. muž - warrior, 3. goblin - mág. Postupným expením, čiže zabíjaním  tzv. ´´mobiek´´ a plnením úloh získavate nové lepšie brnenia a zbrane. Hra Vás prevádza  mnohými krajinkami, cez ktoré sa musíte prebiť a na konci sa mnohokrát nachádza hlavný boss. Výhodou je, že pri bojovaní Vám pomáha verný priateľ ´´pet´´, čiže zvieratko, ktoré taktiež levelujete, kŕmite a hráte sa s ním. Taktiež každá postava rozvíja svoje talenty podľa Vašeho výberu a zamerania (niečo ako talentový strom pri WoW). Pri hre je potrebná aspoň základná znalosť angličtiny, keďže niekedy je potrebné komunikovať so spoluhráčmi. Hra je naozaj dobre prepracovaná a ďalej sa inovuje pridávaním nových krajín, zbraní, brnení, úloh ... Ak ju len raz vyskúšate, verte, že už ju tak ľahko neodinštalujete. A ešte som zabudla napísať, že k hraniu je potrebné byť neustále pripojený k internetu.
Ja už na tejto hre fičím zhruba trištvrte roka :) A ak máte záujem, tak ma v hre nájdete pod nickom Nikkienka.

V obchode play túto skvelú hru objavíte úplne zadarmo, čiže FREE :) Avšak v hre sa dajú niektoré vylepšenia zakúpiť.
Na iTunes je taktiež FREE.:)





3. ANGRY BIRDS



Myslím si, že neexistuje človek, ktorý by v dnešnej dobe nepoznal nahnevaných vtáčikov, ktorí neustále bojujú proti svojim nepriateľom zeleným prasiatkám. Tieto zlé svinky ukradli vtáčikom ich vajcia, preto zvádzajú ťažké nikdy nekončiace boje či už na zemi alebo vo vesmíre. Prasiatká sa zabarikádovali medzi drevené dosky, panelové steny, sklá a podobne. Vtáčikovia tieto barikády búrajú vďaka praku, ktorý naťahujete práve vy a mierite ním na tieto neposlušné prasce. Každý vtáčik má inú schopnosť, či už z jedného sa stanú 3(modrý), zrýchľuje(žltý),  vracia sa ako bumerang(zelený), stáva sa s z neho bomba(čierny) , nafukuje sa(žltý guľatý), hádže vajcia(biely). Tieto schopnosti rozlíšite jednoducho vďaka farebnosti a jeho tvaru. :)

V obchode play sa nachádzajú väčšinou dve verzie tejto hry a to konrétne FREE a platená. Medzi nimi som v podstate nenašla rozdiel, akurát vo FREE sa objavujú reklamy. Platí to pri všetkých dieloch Angry Birds vo FREE verzii.
  • Angry birds
V tomto úplne prvom diely sa nachádza 7 epizód, ktoré Vás prevedú kovbojským životom, jaskyňami, narodeninovou oslavou atď.

V obchode play som objavila len FREE verziu.
Na iTunes sa nachádzajú dve verzie a to FREE a platená za 0,89 €.





  • Angry birds Seasons
Hneď po zapnutí hry zistíte, že hra sa rozdeľuje na Seasons 1, Seasons 2 a Seasons 3. V Seasons 1 objavíte epizódy zamerané na Moon festival, Vianoce, Veľkú noc, Halloween a podobne. V Seasons 2 sú epizódy ako Back to School, Cherry Blossom a mnohé ďalšie, ktoré sú oslavoami sviatkou. V Seasons 3 sú tri epizódy a to s portálmi, epizóda venovaná adventu a epizóda plná príšeriek ako je napr. Frankenstein.

V obchode play som taktiež objavila iba FREE verziu.
Na iTunes sú dve verzie a to FREE a platená za 0,89 €.





  • Angry birds Rio
Poznáte animovanú rozprávku Rio? Že nie? Možno by ste si ho mali pozrieť, pretože práve tento diel nahnevaných vtákov je inšpirovaný práve ňou. Musím uznať, že tento diel ma zaujal asi zo všetkých najviac, keďže nejde o klasické hubenie prasiatok :) Ale skôr o zachraňovanie zvierat z klietok a zabíjanie opíc (namiesto prasiatok).

V obchode play som znova objavila iba jednu verziu a to našťastie FREE :)
Na iTunes som tentokrát tiež objavila iba FREE verziu.




  • Angry birds Space

Rozmýšľali ste niekedy ako by vyzerali nahnevaný vtáčikovia vo vesmíre? Rovio Vám tento zážitok mile rád dopraje. Zaujímavosťou je, že musíte zistiť ako funguje zákon príťažlivosti a lietania si vo vesmíre :) Musím povedať, že mnohé levely ma veľmi potrápili a získať tri hviezdičky je niekedy naozaj obtiažne.

V obchode play sú dostupné 3 verzie a to FREE a 2 platené, konkrétne za 0,89 € a v HD kvalite za 2,69€.
Na iTunes sú dostupné 4 verzie a to dve Free, pričom jedna je klasická a druhá v HD a potom dve platené, klasická stojí 0,89 € a v HD 2,69 €.



  • Angry birds Star Wars
Hviezdne vojny neboli nikdy zábavnejšie ako teraz vďaka nahnevaným vtákom od Rovio! Dá sa povedať, že to je pokračovanie dielu Space, keďže funguje na rovnakých princípoch vesmírnych síl a príťažlivosti. Nájdete tu množstvo levelov, ktoré Vás dokážu pobaviť, ale aj veľmi potrápiť, keďže získanie 3 hviezdičiek niekedy nemusí byť až také jednoduché ako sa na prvý pohľad môže zdať.

V obchode play sú dve verzie a to FREE a platená HD verzia za 2,69 €. 
Na iTunes sú 4 verzie a to: klasická FREE verzia, HD FREE verzia a dve platené, z čoho jedna je klasická za 0,89 € a druhá je HD kvalite za 2,69 €. 







  • Angry birds Star Wars II


Prednedávnom Rovio vypustil ďalší diel nahnevancov. Vtáčikovia sa nám začínajú čím ďalej tým viac vymykať z klasiky. Či je to dobré alebo nie musíte posúdiť každý individuálne. Mňa však tento diel zaujal omnoho viac ako Star Wars I. Hlavnou novinkou je asi to, že v tomto diely získavate možnosť zahrať si aj v úlohe prasiatok. Samozrejme, bola som na túto novinku veľmi zvedavá a preto som ju išla hneď vyskúšať. Bola som trocha sklamaná, keď som zistila, že to funguje na presne opačnom princípe, strieľate prasiatka na vtákov. Dúfala som totižto, že to bude na úplne inom princípe, napríklad že prasiatka budeme musieť zastavať barikádami tak, aby ich vtáčik nezabil. Nevadí, aj opačná verzia ma celkom pobavila a zaujala. :)

V obchode play sú dostupné dve verzie, a to konkrétne FREE a platená za 0,93€.
Na iTunes som bohužiaľ FREE verziu neobjavila. Dostupná je len platená verzia a to za 0,89€.






  • Angry birds Friends (online)
Viete ktorý Váš kamarát je najlepší v Angry birds? Alebo ste to nebodaj Vy? Že neviete? Tak je na čase zistiť to! Aj vďaka obrovskej popularite tohto dielu na sociálnej sietí Facebook sa dostal tento diel nahnevancov na android zariadenia a jabĺčka. Musím uznať, že toto Roviu vyšlo. Je veľmi zábavné súperiť s kamarátmi o vyššie a vyššie priečky až do kým to už viac naozaj nejde. Na výber máte bohužiaľ len tournament levely, ktoré sa každých pár dní vyhodnocujú a za prvé priečky dostávate odmeny :) V každom ďalšom tournamente sú vždy iné levely. Nevýhodou Angry birds friends je hlavne to, že pri hraní tournamentu musíte byť pripojený k internetu a zároveň prihlásený na Facebooku a taktiež mi tam veľmi chýbajú story levels, ktoré sa dajú hrať na Facebooku. Verím, že tieto story levels časom pribudnú aj na našich zariadeniach, pretože pridajú na kvalite a zábave.

V obchode play je k dispozícií FREE verzia.
Na iTunes je dostupná taktiež iba FREE verzia.






4. SÁGY

Samozrejme ako aj mnohí, aj ja som používateľ sociálnej siete Facebook. Počas jedného nudného dňa som sa úplne náhodou dostala k hre Bubble witch sága. Spomenula som to aj kamarátke, ktorá mi odporučila hneď ďalšie dve ságy, a to pet rescue ságu a candy crush ságu. Bohužiaľ tieto aplikácie boli dostupné veľmi dlho len na FB. Veľmi som sa potešila keď som zistila, že sa aplikácie vyvíjajú pre iOS a neskôr aj pre Android. Takže v deň keď boli dostupné pre Android, rýchlo som inštalovala :) Výhodou je, že nemusíte byť online keď chcete hrať alebo si môžete prepojiť hry s vašim FB účtom a pokračovať v rozohratej hre, avšak k tomu už pripojenie na internet treba. Takže sa vám vlastne načítajú levely z FB a pokračujete :) po načítaní levelou môžete internet odhlásiť a pokračovať offline, potom už stačí internet znova zapnúť a uloží sa to aj na FB :)

  • Candy Crush Sága


Je zaujímavou hrou, kde spájaním 3-6 cukríkov plníte rôzne úlohy ako napríklad pozbierať určitý počet  týchto cukríkov, dostať čerešne a oriešky preč z hracej plochy, odstránenie všetkých "jelly"(želé) a podobne. Za každé spojenie cukríkov dostávate body, ktoré sú taktiež potrebné pre splnenie úlohy. Spojením 4-6 cukríkov vzniká úplne iný cukrík, ktorý buď vybuchuje, zničí Vám celý rad alebo stĺpec cukríkov a iné. V každom levely na Vás čaká nové dobrodružstvo plné nástrah, kde Vám  môžu brániť bomby, roztekajúca sa čokoláda alebo "jelly", ktoré musíte zničiť viacnásobne, keďže môžu byť zamurované. Pri písaní tohto článku som momentálne na levely 342. Mnohé levely sú veľmi ťažké a je naozaj potrebné mať štipku šťastia a logicky uvažovať. Cez niektoré levely sa dostávam niekedy aj 2 týždne, moja vytrvalosť a trpezlivosť zrejme nemá hraníc. :-)


V obchode play je k dispozícií FREE verzia, avšak je možnosť dokúpiť si niektoré veci priamo v hre.
Na iTunes je dostupná taktiež iba FREE verzia, taktiež sa dajú dokúpiť niektoré veci.





  • Bubble Witch Sága

Toto je úplne prvá sága, s ktorou som na FB začala. Určite aj Vy poznáte hry typu vystreľ farebnú guličku do zhluku rovnako farebne odlíšených guličiek a dostaneš sa ďalej. Áno, toto je presne taká hra, avšak myslím si, že je omnoho zaujímavejšia ako všetky ostatné. Zaujímavou ju najmä robí spôsob získavania bodov. Po každom správnom trafení guličky Vám po pavučinke zleze pavúk, ktorý Vám pripočítava body a to takým spôsobom, že po odstrelení zhluku guličiek tieto guličky dopadajú na pavúkov a následne do kotlov. V leveloch sa mnohokrát stretávate s ťažkým prekážkami, ktorým sa treba postaviť chlapsky a zdolať ich :) Sú to napríklad bomby, rozrastajúca sa kvetina, zamknuté poschodia atď atď. Každý level má niečo do seba a každý vie poriadne potrápiť. Pri písaní tohto článku som sa dostala na level 145. :)


V obchode play je k dispozícií FREE verzia, priamo v hre sa však dajú dokúpiť bubliny, pavúkov, pomôcky...
Na iTunes je dostupná taktiež iba FREE verzia, taktiež sa dá dokúpiť rôzne veci.




  • Pet Rescue Sága







Ako ste sa už asi z názvu dozvedeli, v tejto ságe ide o záchranu zvierat, ktoré sú uväznené buď na vrcholov farebných kociek, alebo niekde inde v levely. Princíp hry je celkom jednoduchý, dostať zvieratá dole z kociek a to tak, že klikáte na rovnaké farebné zoskupenia kociek a tým ich vlastne odstraňujete. Aj keď to na prvý pohľad zrejme vyzerá jednoducho, ono to však tak nie je. Hra potrápi mozgové závity každého hráča, keďže mnohokrát treba uvažovať pár krokov dopredu. Ja som sa momentálne ocitla na levely 198.


V obchode play je k dispozícií FREE verzia, niektoré súčasti sa dajú dokúpiť.
Na iTunes je dostupná taktiež iba FREE verzia, tiež sa dajú dokúpiť niektoré súčasti priamo v hre.





5. HUNGRY SHARK EVOLUTIONS










6. FRUIT NINJA HRY

  • Fruit Ninja










  • Fruit Ninja: Puss in Boots







  • Fruit Ninja vs. Skittles




7. ZUMBA DANCE




8. PLAGUE INC.









9. SNEZIES









10.STAVATEĽSKÉ HRY

  • The Simpsons




  • Ice age






  • The Jurassic Park






    2 komentáre:

    1. Super článok, niektoré ma riadne zaujali, určite sa po nich pozriem... :)

      OdpovedaťOdstrániť
      Odpovede
      1. Ďakujem ti za pozitívnu reakciu :) Ako si si mohla všimnúť, niektoré appky ešte nemám dopísané, ale vytrvalo na popiskoch pracujem :) Už som však článok zverejnila, nech je vidno že makám a blog som neopustila :)

        Odstrániť