utorok 10. januára 2017

Shea Butter - bambucké maslo / spolupráca so Shea Butter

Ahojte ... :)
Vítam Vás pri ďalšej recenzií parádnej vecičky zo spolupráce. Tentokrát sa pozrieme na bio bambucké masielko zo stránky www.sheabutter.sk. O tomto masielku som už niečo málo čítala na blogoch ostatných blogeriek a musím povedať, že zaujalo aj mňa. Veľmi som sa preto potešila, keď sa firma www.sheabutter.sk rozhodla napísať mi e-mail a ponúknuť mi taktiež spoluprácu. Do dvoch dní od komunikácie s veľmi milou pani mi masielko úspešne dorazilo domov a ja som začala vo veľkom testovať. :)Ešte predtým ako začnem písať o samotnom testovaní mám potrebu Vám napísať o čo vlastne ide. Myslím si, že mnohé z nás si v podstate nikdy negooglili z čoho také bambucké maslo vôbec je a prečo je také skvelé a potrebné. Sama sa priznám, že som tieto poznatky nevedela. Tak poďme na to. :)

Bambucké maslo sa získava z orieškov zo vzácnych stromov, ktoré sa nazývajú Shea Tree (alebo tiež Karité) a rastú v strednej Afrike.
To znamená, že bambucké maslo je vlastne rastlinný tuk, ktorý je hustý a tvrdý. Získava sa lisovaním za studena, číže čisto prírodným a organickým spôsobom. Po rozdrvení alebo posekaní orieškov sa k nim pridáva voda a následne sa opatrne zahrievajú nad ohňom. Tuk, ktorý sa uvoľní sa usadzuje na povrchu vody kde sa zbiera. Touto metódou sa získava bambucké maslo už roky, pretože takto je v najčistejšej podobe a výhodou tejto metódy je, že uchováva aj vzácne vitamíny, ktoré sa v bambuckom masle vyskytujú. Predáva sa v čisto bielej verzií, ktorá je však očistená alebo potom v pravej nefalšovanej podobe: v žltej alebo žltohnedej farbe, ktorá je čisto prírodná. Bambucké maslo pôsobí na pokožku tela ako dokonalý prírodný balzam (alebo prirodzený ochranný film ľudskej pokožky)  a vďaka svojim hydratačným a zmäkčujúcim vlastnostiam a taktiež prírodnému charakteru je vo svete veľmi populárne a využívané.
V bambuckom masle nájdeme vitamíny A, E a F a okrem toho aj prírodné liečivé vosky, vzácne rastlivvé steroly, karitény, kyselinu škoricovú a nenasýtené mastné kyseliny.*
*informácie čerpané zo stránky: plnielanu.zoznam.sk
Masielko jednoznačna a priam okamžite zaujme svojím minimalistickým výzorom a šnúrka s mašličkou mu pridáva ešte väčší dojem prírodnosti. :) A prečo tam tá šnúrka vôbec je? Pridržiava etiketu/návod/zloženie v jednom. Stačí spod šnúrky jemne vybrať etiketu a hneď sa o masielku dozvedáme siahodlhé informácie, ktoré uvidíte na fotke nižšie. :)

Charakteristika produktu zo stránky predajcu:
Bambucké maslo            
,,NERAFINOVANÉ v 100% BIO kvalite. POZOR, toto nie je lacný (priemyselne spracovaný) produkt v drahom obale! Práve naopak...Tento produkt je ten najväčší prírodný luxus v úplne obyčajnom balení, ktorý s vašou pokožkou urobí doslova zázraky.
 Nerafinované - extrahované mechanicky vodou
100% bez prímesí chemických a konzerv. látok
Originál - nebielené, neparfumované
HAND MADE - Ručne vyrobené
Krajina pôvodu: Ghana (Afrika)
FAIR TRADE - trieda kvality A
Naše Bambucké maslo SHEABUTTER je NERAFINOVANÉ v kvalitatívnej triede "A". To znamená, že je ručne vyrábané priamo v Ghane tradičnou technikou lisovania, používanou africkými domorodcami už po stáročia.
BEZ AKÝCHKOĽVEK PRÍMESÍ A CHEMICKÝCH LÁTOK. Panensky čisté maslo plné telu prospešných mastných kyselín a vitamínov s priam zázračnými účinkami na pleť a pokožku.
Vymeňte svoj pleťový, telový, protivráskový, denný aj nočný krém za naše SHEABUTTER Bambucké maslo a už po niekoľkých dňoch budete naozaj prekvapená.
Pleť sa prirodzene upraví, vyhladí, bude krásne hydratovaná a to všetko bez pocitu mastnoty..."

Balenie: 100 ml
Cena: 12,99 € 
,,Prečo používať SHEABUTTER?
  • Je dokonalým hydratačným produktom pre tvár a celé telo. Vyživuje pokožku, podporuje tvorbu kolagénu a obnovuje elasticitu pleti. Vymeňte svoj pleťový krém za toto maslo a už po niekoľkých dňoch budete naozaj prekvapená/ý pozitívnymi výsledkami. 
  •  Má omladzujúce a regeneračné účinky na pleť. Stimuluje bunkovú aktivitu pleti, čím predchádza vzniku vrások, nerovností pleti, škvrnám, rozšíreným pórom a ďalším neduhom spojených so starnutím pleti. Pri pravidelnom používaní zabraňuje tvorbe vrások a už vzniknuté vrásky účinne vyhladzuje.

  • Obsahuje prirodzený UV filter 3-4, ktorý chráni pokožku pred slnečným žiarením. Táto ochrana úplne postačuje v jesenných, zimných, aj skorých jarných mesiacoch. Maslo je vďaka hojivým účinkom skvelé ako balzam po opaľovaní.

  • Okamžite upokojuje podráždenú pokožku po holení, zabraňuje začervenaniu a zapáleniu vlasových váčkov. Je vhodné aj na ošetrenie popálenín, drobných raniek, či odrenín.

  • Nerafinované bambucké maslo obsahuje prírodné antioxidanty, vitamíny, fytosteroly a mastné kyseliny, ktoré posilňujú imunitu.

  • Podporuje rast vlasov a regeneruje poškodené vlasové štruktúry (štiepajúce sa/suché končeky). Je veľmi dobrým balzamom/kondicionérom na suché, alebo štiepajúce sa končeky vlasov.

  • Je skvelým pomocníkom pri odličovaní. Šetrne odstraňuje očný make-up a zároveň vyživuje riasy a podporuje ich rast.

  • Chráni pokožku pred mrazom a vetrom v zimnom počasí. Neobsahuje žiadnu vodu, preto ho môžete bez problémov používať ako pleťový krém aj pri teplotách hlboko pod nulou. Je aj výborným balzamom na pery.

  • SHEABUTTER je skvelým produktom pre ľudí s kožnými problémami, ktorí nemôžu používať bežnú kozmetiku a krémy. Pomáha najmä pri akné, ekzémoch, dermatitíde, šupinatej koži, psoriáze a pod.

  • Je ideálne na hydratáciu bruška pre tehotné ženy. Zabraňuje tvorbe strií a zmenšuje už vytvorené. Rovnako vhodné je tiež pre bábätká na jemnú detskú pokožku.

  • Urýchľuje hojenie jaziev a používa sa aj na rýchle hojenie pokožky po tetovaní – bez chrastičiek.

  • Bambucké maslo sa používa aj v gastronómií namiesto tuku. Je jedlé a často sa používa v čokoládovom priemysle. Preto vám jeho prirodzená vôňa môže pripomínať bielu čokoládu, prípadne orechy.
ZLOŽENIE
kyselina olejová 40-60%
kyselina stearová 20-50%
kyselina linolová 3-11%
kyselina palmitová 2-9%
kyselina linolénová menej ako 1%
kyselina arachidová menej ako 1%
silné prírodné antioxidanty, vitamíny A, D, E, F, fytosteroly


APLIKÁCIA
Maslo je tuhšie, preto je najlepšie ho najskôr rozotrieť na teplej dlani, čím sa prirodzene roztopí a zvláčni. Pošúchajte medzi dlaňami (2-3 sek.) a okamžite sa z neho stane olej. Následne ho v tenkej vrstve aplikujte a vmasírujte do pokožky. Po chvíli sa vstrebe a pokožka bude hebká a vyživená - bez pocitu mastnoty! Opakujte kedykoľvek, keď budete mať pocit suchej a stiahnutej kože.
Maslo je bez akýchkoľvek prímesí - nebielené, neparfumované, s prirodzenou dymovou vôňou po orechoch. Textúra, farba i vôňa sa pri jednotlivých baleniach môže jemne líšiť, nakoľko ide o ručnú výrobu a ovplyňuje ju aj obdobie zberu orechov (šarža).
POZOR: Ak trpíte alergiou na orechy, produkt najskôr vyskúšajte na kúsku pokožky a počkajte 12hodín. V prípade, ak nastane alergická reakcia - NEPOUŽÍVAJTE HO.
Skladujte pri teplote: 5 - 23°C, nie na priamom slnečnom svetle, alebo pri zdroji tepla.
Spotrebujte do: 12 mesiacov od otvorenia, nakoľko ide o čistý tuk bez obsahu vody, maslo je prirodzene trvácne."*

*informácie čerpané zo stránky predajcu: www.sheabutter.sk/
Výsledky môjho testovania:
Maslo som testovala vyše mesiaca a pol a prinášam Vám moje postrehy. :) Ako som písala už vyššie, tak masielko zaujme hneď na prvý pohľad už len svojim minimalistickým balením s etiketou, ktorá po rozvinutí obsahuje zloženie a návod. Škoda len, že masielko je práve v plastovom obale, ktoré moc prírodne nepôsobí, vedela by som si ho predstaviť v sklenenom. Ale neberiem to ako chybu, len by to vyzeralo určite krajšie. Avšak obal nie je podstatný, asi mi dáte za pravdu, že je podstatnejšie vnútro. Tak sa poďme pozrieť na to. :) Hneď ako mi masielko došlo som ako prvé dala dole šnúrku, ktorá pridržiava etiketu a začala čítať. Veľmi ma potešilo čo som sa dočítala o zložení, spracovaní a hlavne využití a účinkoch. Nedočkavo som otvorila balenie napatlala na ruku, rozotrela a privoňala a v tom to prišlo. :( Ono mi hrozne nepríjemne vonia, cítim tam tabak a ja tabak a celkovo smrad cigariet neznášam. :D To, že to vonia po tabaku mi potvrdilo ďalších 5 nezaujatých ovoniavačov. No nevadí, nie všetko predsa musí voniať tak, že by som to najradšej zjedla. Aj tak priberám aj zo vzduchu. :D Vôňu považujem za mínus, ale zvykla som si. Je mi úplne jasné, že keď chce firma www.sheabutter.sk predávať čisté nerafinované maslo nesmie byť parfemované a ani inak upravované. Opakujem, dôležité sú predsa účinky. :) A keď už sme pri tých účinkoch, tak tie sú naozaj skvelé. Moja pleť a pokožka je veľmi suchá a v zime to platí tak trojnásobne. Avšak bambucké maslo mi toto obdobie suchoty pomáha prekonávať. Má naprosto fenomenálne hydratačné schopnosti a moju pleť doslova hojí a upokojuje. Už po prvom natretí som badala výsledky. Tvár som si natrela večer a ráno som už mala pekne jemnú a hydratovanú pleť na každom jednom centimetri mojej tváre. Bambucké masielko je naozaj super a používam ho aj v práci, preto si ho nosím v kabelke všade so sebou. Keďže pracujem v banke s hotovosťou, tak som naučená umývať si veľmi veľmi veľmi často ruky, čo mi ich samozrejme neskutočne vysušuje. Túto zimu to došlo aj kvôli pretrvávajúcim mrazom vonku až do takého štádia, že som mala ruky zosušené ako slivku, úplne zošuverené, popraskanú kožu a dokonca ma to ešte aj svrbelo a pálilo. Celkom nepríjemné pocity a bežné krémy na ruky mi síce pomáhali, ale až po niekoľkých opakovaných natretiach. Bambucké maslo mi môj problem vyriešilo po 2 natretí a po 3 som už ani nevedela, že som nejaké problémy so suchými rukami mala. Okrem nepríjemnej vône som objavila ešte dve menšie nevýhody a to, že masielko sa veľmi zle natiera pre jeho tuhú konzistenciu. Tento problém sa však dá jednoducho vyriešiť, preto som napísala, že ide o menšiu chybu. Stačí ak si bambucké maslo nechám na chvíľku na ruke a moja telová teplota masielko nahreje a ono sa roztopí do polo-olejovej formy. Druhá menšia nevýhoda je, že po aplikácií zostáva na pokožke a pleti mastný a lepkavý film, ktorý zmizne až o niekoľko desiatok minút neskôr. Nie že by mi to vyslovene vadilo. Mám už pár takých krémov, ktoré zanechávajú takúto mastnotku a neprekáža mi to u nich. Mám práveže potom pocit, že čím dlhšie som mastná, tak tým dlhšie krém pôsobí a moju pokožku vyživuje a hydratuje. :) A myslím, že to tak skutočne aj je, pretože po úplnom v strebaní mám pleť hladunké a na dotyk veľmi príjemnú. Krém používam buď ráno ako denný krém alebo večer po odlíčení a očistení tváre ako nočný. V prvom prípade, teda ak ho používam ako denný krém, tak po 15-20 minútach zoberiem papierový kapesník a tvár si ťapkavým prikladaním servítky zbavujem mastnoty. Následne pokračujem klasickou starostlivosťou... make-up, krycí krém... alebo na prírodno. :D
,,Na čo je bambucké maslo vhodné:
  • ošetruje  a omladzuje pokožku
  • hydratuje pokožku
  • ochrana pre slnečným žiarením (má prirodzený ochranný faktor 5 – 6)
  • na suchú a citlivú pleť
  • na zhrubnutú pokožku na chodidlách a lakťoch
  • predchádza vzniku strií (vhodné aj v tehotenstve)
  • uľahčuje hojenie rán a popálenín
  • má protizápalové účinky
  • pomáha pri liečbe psoriázy, ekzémov, lupienky, akné a jaziev
  • zjednocuje farebný tón pokožky
  • regeneruje vlasy"*
*informácie čerpané zo stránky: plnielanu.zoznam.sk/c/727/prirodny-poklad-z-afriky-bambucke-maslo-je-potesenie-pre-vasu-pokozku
,,Kvalita bambuckých masiel podľa tried:
  • trieda A – surové a nerafinované bambucké maslo – obsahuje najmä vitamíny A a E, ktoré sa strácajú pri iných kvalitatívnych triedach bambuckého masla
  • trieda B – rafinované
  • trieda C – vysoko rafinované a získavané chemickým rozpúšťadlom ako je napríklad hexane
  • trieda D – najnižšia trieda bez prímesí
  • trieda E – obsahuje rôzne prímesy
  • Najpoužívanejšie sú typy A, B a C, z ktorých najkvalitnejšie je bambucké maslo typu A. Má sivasto žltú – slonovinovú farbu a silnú orechovú vôňu, čím sa líši od všetkých ostatných typov. Rafináciou sa môže stratiť až 95% obsahu účinných látok, preto sa odporúča sa používať práve typ A bambuckého masla."*
    *informácie čerpané zo stránky: bambuckemaslo.sk/co-je-bambucke-maslo
    Dúfam, že táto recenzia a hlavne produkt testovania oslovil rovnako ako mňa aj Vás a že ho taktiež budete chcieť vyskúšať na vlastnej koži. Ďakujem týmto firme www.sheabutter.sk za možnosť otestovať ich skvelý produkt, ktorý sa stal mojou denno dennou potrebou a taktiež ďakujem za Vašu trpezlivosť pri čakaní na tento článok. :) Chvíľku mi to trvalo... ale predsa sa podaril.
    Vidíme sa pri ďalšom článku... Zatiaľ sa majte krásne.



    3 komentáre:

    1. Ja ho mám tiež doma a neskutočne som si ho obľúbila. Používam ho na večer namiesto krému a ešte si ho raz do týždňa dávam s kokosovým a argánovým olejom na vlasovú pokožku. Keď som si prečítala ,že z neho cítiš tabak ,tak som si k nemu asi 3x privoňala poriadne a ja tam skôr cítim oriešky :D Už som mala bambucké maslá a toto vonia asi najlepšie. Ako neni to nič moc ,ale sú aj horšie vône :D

      Lavandula Diary

      OdpovedaťOdstrániť
    2. Vyzera dobre. Ja som skusala iba rafinovanu verziu od Saloos, no s touto sa uz hned podla fotiek ani len neda porovnat.

      OdpovedaťOdstrániť
    3. Toto bambucké maslo mám tiež a je perfektné. Oblubila som si ho hlavne na päty a nohy.
      Štýl ženy

      OdpovedaťOdstrániť